Saturday 14 May 2011

Detoksifikasi Darah (Blood)


1. Memahami Sistem Darah
a. Peredaran darah yang baik diperlukan oleh tubuh yang sihat. Zat zat makanan dihantar keseluruh tubuh oleh darah. Selain membawa oksijen kepada tisu tisubadan, darah juga membawa balik toksid untuk dibuang melalui perkumuhan di Ginjal mahupun melalui di kulit.
b. Keringat merupakan proses pembuangan toksid dan pengaturan suhu badan oleh tubuh. Anda akan menemui darah yang dikeluarkan melalui cara berbekam menjadi hitam, berbuih,pekat seperti jeli dan sebagainya.Kumpulan darah seperti ini menunjukkan terlalu banyak kandungan toksid didalamnya.Selain berbekam, mandi sauna (wou kuf) juga boleh mengurangkan kandungan toksid dan melancarkan peredaran darah.
c. OMEGA 3benar benar berfungsi sebagai depuretic (pembersih darah). Ia juga berperanan meningkatkan kandunga HDL dalam darah untuk menghindar berlakunya arteriosklerosis dan thrombosis. Peningkatan HDL akan menjadikan darah semakin pekat dan mengakibatkan tekanan darah tinggi.

2. Menghilangkan toksid pada darah
Manusia yang normal umumnya memilikki lebih kurang 5 liter darah dalam tubuhnya, tetapi hal ini sangat bergantung pada faktor umur, jantina, bangsa, diet, ketinggian dan berat badan. Darah menggangkut oksijen kepada tisu tisu badan yanag membawa keluar bahan pembuangan.
Organik MENGKUDU diperbuat dari tanaman mengkudu (Morinda citrifolia) memilikki bahan aktif xeronin yang berfungsi sebagai pencuci darah dan mencairkan darah pada sistem cardiovascular sehingga peredaran darah akan menjadi lebih lancar

No comments: